Dream like you'll live forever, live like you'll die today.

De ce nu merg la Biserica.

In primul rand, motivul evident e fiindca e plina de babe si mosnegi care asteapta sa le fie iertate toate pacatele comise de-a lungul vietii, ca apoi sa poata muri impacati cu gandul ca o sa traiasca better and forever.

Si mie nu imi plac mortaciunile. Sincer zic, imi vine greata doar cand ma gandesc sa ating o chestie la vreo 95 de ani care se incapataneaza sa traiasca in ciuda eforturilor fiilor si nepotilor care au inlocuit de mult borsul cu cianura.

Un al doilea motiv e ca in Casa Domnului nu vin fete frumoase. Nu prea am vazut pocaite cu cur misto, si nici niste sani care sa se bage sub sutana popei pentru o impartasanie ca la carte. Ce e drept mai nimereste cate o curva care vrea sa aiba pacatele iertate, dar astea sunt destul de rare si nu’s genul meu.

Apoi este industria numita religie. De la umilul dascal si pana la Dumnezeu, totul se bazeaza pe cat de mult esti tu dispus sa ramai rupt in fund doar ca sa platesti intrarea ta in raiul care iti garanteaza o viata linistita dupa ce o parasesti pe asta.

Si asta nu inteleg eu. De ce trebuie sa platesc, din moment ce in biblie nu am gasit nici un catalog cu preturi actualizate la inflatia de azi? E cumva sub forma de franciza, iar Dumnezeu este cel care trage sforile?

Nu. Dumnezeu este cel care a creat lumea, sau dupa cum imi place mie sa cred, este cel care da sens vietii si este singurul care este singurul care este alaturi de tine cand ramai singur. Si asta fara sa iti ceara bani.

Si ca sa mai explic si mai bine de ce Biserica e doar o mare curva cu haine de mireasa, uitati-va ce se intampla la liceele teologice. Nu exista betii mai mari ca intre viitorii popi. Nu exista petreceri mai adevarate ca intre viitori purtatori de sutana. Si daca mai aducem aminte si de preotii care injura de sfinti si fac sex cu barbati…sunt destule argumente incat sa nu mai trebuiasca sa calci la Biserica pentru mult timp.

Comments on: "De ce nu merg la Biserica." (18)

  1. ok frate ,am vazut ca suntem diferiti in privinta bisericii. Eu care am lucrat o veata la biserica de la vrio 5 ani ,si gur ca am sa te contrazic … Si am sa-ti aduc si argumente la cele spuse de tine .. asa ,sa incepem …

    1.Stiu ca sunt babe si mosnegi ,care produc miros neplacut,dar mai sunt si locuri pentru tineri ,asu ai putea sa stai singur in spate.

    2.treaba cu cadavrele de 95 de ani … no comentez n-are rost.

    3.Ok,daca tu de aia mergi la biserica ca p*la ta sa se scoale cand vezi o pitipoanca ,si in timp ce merge slujba ,tu sa-ti imagineji cum io trgi ,sincer o faci rau …si daca nu merg pitipoancele la biserica ,nu e cazul sa nu mergi si tu. tu doar nu esti cocalar.

    4.>5.Se plateste pentru a se face o milostenie ,zii cum vrei ,pe ce vrei sa se plateasca lumina care arde toata slujba ,caldura din unele biserici ,si din casele preutilor ,mancare si toate altele.

    6.Sigur ,stiu ca sunt unii preuti,care au dat de gustul banului , si pentru or ce sfat iti cer bani ,dar mai sunt si preoti ,buni ba chiar si foarte buni ,care au stiut mereu sa ma sustie la greu ,sa-mi dea un sfat bun ,sa ma indrumeze spre drumul cel bun .

    7.
    a. Tinerii sunt tineri ,mereu sa-u distrat si au facut de toate ,eu chiar daca lucram la biserica ,ma imbatam si eu ,am fumat si eu ,am facut nebunii ,dar la un anumit moment daca mai umbli la biserica iti dai seama ,sau cand faci ceva iti dai seama ,si mai si si alta minte ,privesti lumea alt fel.
    b. Stiu ca sunt multi preoti care si-au ales profesia doar ca sa profite ,cum sunt parlamentarii ,ei de-ar face tot ce promit … Preotii is si ei oameni ,si sunt si ei ca si oamenii , buni si rai … Si nu e ocupatia oamenilor sa-i judece pe preuti ..pe ei ii judeca Domnul …si o data ce mergi la biserica , tu nu te uiti la „popi” la cur la babe, te duci sa te rogi pentru tine .. si nu numesti biserica curva.

    P.S.-daca ati umbla ,macar 2 luni la biserica ,cad de dat in fiecare duminica ,ati intelege tot ce am spus eu ,si am foarte multe cuvinte sa va contrazic ,si sa va zic ca voi nu aveti dreptate.

    • Cu tine sunt cu multe deacord dar si vulpoi a scos la iveala multe adevaruri…in special treaba cu banii,nu mi-e greu sa arucn 10-20 lei in fondul bisericii sau unde se mai duc banii acestia(de fapt nu o fac eu din buzunarul meu dar oricum…) dar nicaieri in Biblie sau in alta parte nu scrie nimic de bani…dar pe de alta parte de unde sa i-a bani biserica?! raman multe intrebari fara raspuns!

      Treaba cu pitipoancele in biserica Vulpoi cam a luat-o razna xD doar nu te duci la biserica sa te uiti sub fuste)) te duci sperand ca iti vei ierta pacatele…pe cit e de adevarat nu se stie..

      Ma bucurat ultimile cuvintele ca „Dumnezeu este cel ce da sens vietii…”
      totusi crezi intr-o forta suprema 😉

      P.S Parerea mea este ca cea mai mare prostie facuta de omenire in domeniul religiei este ca a despartit credinta in mai multe conseptii (ortodox,catolici etc.) ne inchinam la acelas Tata dar o facem in diferite moduri, unii cred in cruce si icoane altii, nici nu. Impartirea asta a credintelor este un mare NON-SENS.

      • Ca sa o lamuresc odata…treaba cu fetele. Nu am scris ca as vrea sa vad la rand pitzipoance gata sa se roage, vroiam sa scot in evidenta ca nici daca as fi vrut sa vin cu motivul asta, nu as fi avut succes.

        Capisci?

  2. Ilea Adrian said:

    Tinere, nu vii la biserica pentru ca nu esti nascut din nou si nu te-ai intalnit in mod real cu Domnul Isus Cristos care poate schimba si viata ta.La biserica sunt copii, tineri, batrani care impreuna dau slava Lui Dumnezeu si la acest lucru esti chemat si tu.Si tu vei ajunge batran, si vei dori sa fii respectat, pentru aceasta cauta sa ii respecti pe toti dar mai cu seama impaca-te cu Dumnezeu.

    • sunt de acord cu tine, multi nici nu stiu ce-i aia biserica, fiindca nici o data nu au fost scapati de la moarte ,sau de la alte nevoi … dar cand li se va deschide ochii va fi prea tarziu .

      P.S.-macar daca nu mergeti la biserica ,nu faceti zarva mare cum e la biserica ,sau cum is altii …cand ai sa ai macar juma de an umblat la biserica cat de cat regulat .. atunci vei intelege ,,ca nu conteaza cum e poapa cel care conduce slujba ,sau baba aia de la care miroase ..conteaza ca stai in Casa Domnului … si stai numai cu gandul la el .. si la sufletul tau…

      Sper sa ma inteleaga toti , ce vreau sa spun…

    • Presupun ca esti mult mai in varsta decat mine asa ca din partea mea ai tot respectul. Dar nu ai inteles ideea…
      E bine sa crezi in Dumnezeu, e bine sa stii ca este cineva care are grija de tine, dar institutia numita Biserica este cea care pateaza numele lui Dumnezeu. Ai nevoie de Dumnezeu ca sa fii botezat, si ai nevoie de El pentru a-ti fi iertate pacatele. Dar sa ajungi sa platesti contributie la Biserica, si sa „onorezi” cu bani orice miscare a preotului, asta nu mai tine de religie.

      Doar banul e ochiul dracului. Si atunci, de ce mai trag popii atat de tare sa aiba cat mai multi?

  3. Discutia asta despre religie va avea mereu 2 parti: una pro si alta contra. Si oricate argumente nu am avea, cei pro vor ramane mereu pro, iar cei contra se vor enerva sau…mira si mai mult de faptul ca cei pro nu si-au schimbat inca parerea despre religia asta plina de minciuni si abureli. Da, eu sunt contra!!! Explicatii sunt multe..nu mai are rost sa le spun acum..e de ajuns sa va uitati la filmele „Zeitgeist” (partea I) si „Religulous” (un film superb cu un substrat ironic ff bine exprimat)
    Voi da doar niste exemple reale care arata adevarata fata a religiei, bisericilor si tot ce tine de ele.
    1. Minunile ca apar fetele Maicii Domnului sau a lui Isus Hristos pe cer sau in apa din fantana se explica astfel: se ia icoana, o oglinda, unghiul necesar si se reflecta frumusel imaginea in apa sau oriunde vreti (vorbe spuse de un preot :))
    2. In multe manastiri sunt persoane cica „posedate” care scot tot felul de sunete care mai de care. Ei bine, un cunoscut de al meu era la o manastire nu mai stiu care din Moldova unde erau si „posedati” din astia. A iesit pana afara sa fumeze o tigara in fata. Babele speriate l-au indrumat sa mearga macar in spatele manastirii ca sa nu faca pacate :D. El, a plecat si mare i-a fost mirarea cand l-a vazut in spate pe preot cum le dadea bani persoanelor „posedate” pentru calitatile formidabile de actorie 😀
    3. Ati auzit toti de icoanele cu Maica Domnilui care dintr-odata incepe sa planga cu lacrimi de sange :D. Iata explicatia: icoana trebuie sa fie facuta pe un material special. Jos, la baza icoanei (ascuns sa nu fie vazut de multime) se pune un burete si se imbiba cu o solutie speciala rosie. La ochiul Maicii Domnului se face o gaurica. La incalzire, aceasta solutie se ridica cumva prin spatele panzei si iese prin acea gaurica si minune: Maica Domnului plange cu lacrimi de sange :>:>:>:>:>

    Si sunt destul de multe asa smecherii care aburesc lumea.

    De mic copil mi se vorbea despre religie ca ceva ce trebuie sa accept si in ce sa cred. Desi aveam multe intrebari legate de religie sau biserica, mereu mi se raspundea cu: „asa e dat de la Dumnezeu” sau alte formulari care oricum tot la asta duceau.
    Plus, cand mergeam eu in biserica (adica cand ma duceau parintii k eu niciodata nu am inteles rostul mersului la biserica), ma sufocam de mirosul ala de lumanari din biserica atat de apasator. Si atunci mi-am pus eu intrebare: ce rost are sa ma chinui?

    Deci, eu sustin in totalitate spusele lui vulpoi!!!!!!!!!!!!

    • pentru Iulia – chiar mor de ras cand citesc ceia ce spui tu .. of nu mai pot sa ctesc asa prostii .. Bine ,ok … io am lucrat aprox .. 10 ani la biserica ,, si avem o 5 preuti care au ridecat o manastire ,o catedrala ,un paraclis ,si au renovat o biserica ,, va mai puteti intreba pentru ce trebuesc banii?
      eu nu neg ca unii preoti se folosesc de oameni … Dar tot ce ai spus tu sunt niste fleacuri inventate …
      In acesti zece ani care i-am lucrat la biserica , am vazut si icoane facatoare de minuni , si le puteam studia din toate punctele de vedere , si nu am vazut nimic din ceia ce spui tu …
      ok totusi n-am sa ma pun in poara cu tine ,, crede ce vrei …

  4. Mda,e un chin sa suporti mirosul de luminari,de la multi am auzit chestia asta “e un chin sa mergi la biserica”…da nu e un chin sa mergi in club,sis a suporti mirosul de tigari,acolo pe nimeni nu ii deranjeaza inghesuiala mirosul luminile etc ec,..te duci acolo sa te rogi pt tine,nu sa “suporti” ceva… stii cum se spune: nu exista nu pot,exista nu vreau …nu mergem la biserica pt ca nu vrem,si ne motivam cu alegerea cu argument tampite : e miros,sunt numai babe,trebuie sa dau bani..la urma urmei,vrei sa faci o donatie,bine,nu vrei,e alegerea ta,si atata tot…sustin idea lui Joker: “macar daca nu mergeti la biserica ,nu faceti zarva mare cum e la biserica ,sau cum is altii”

  5. Ai spus multe adevaruri si n-am cu ce sa te contrazic cel mai dureros e ca credinta in Dumnezeu, credinta in viata si in om la noi se asociaza cu bisericile si alte obiceiuri care nu se leaga de viata omului modern.

    Minunile suntem noi si tot ce ne este drag restul sunt doar materializari eronate al gindurilor oamenilor cu sufletul frint.

  6. Cum am mai spus: in aceasta discutie mereu vor fi pareri pro si contra si fiecare va incerca in orice fel sa isi intimideze oponentii.
    Asa cum pentru unii Dumnezeu e inceputul inceputurilor si totul s-a inceput de la un sarpe vorbitor si un mar, asa pentru altii evolutia a facut sa apara omul.
    Asa cum pentru unii ruga la dumnezeu ii ajuta sa treaca mai usor pentru probleme, asa pentru altii increderea in sine si in fortele proprii ii motiveaza.

    Acuma stiu ca o sa sariti in capul meu, dar pentru mine Mos Craciun si Dumnezeu raman a fi 2 personaje din povesti ce mi se spuneau in copilarie.

    Si daca eu sau alte persoane ca mine nu cred in Dumnezeu, nu inseamna ca suntem adeptii unor alte religii sau unor secte. Pur si simplu noi consideram religia ca o spalare de creieri 🙂 Asta e parerea noastra si nimeni nu trebuie sa se supere. Asa cum voi ne considerati pe noi necredinciosi sau pagani sau fara constiinta, asa si noi ne amuzam pe faptul k va rugati intruna la o poza si asteptati ca acea poza sa va dea sanatate si fericire (sanatate o sa ai daca duci un mod sanatos de viata nu daca te rogi la icoana si fericire vei avea daca vei sti sa fii OM!)

    • Inca nu ai aflat ca oamenii de stiinta .. incep sa descopere ,, ca totul provine de la un Dumnezeu?
      „Asa cum pentru unii Dumnezeu e inceputul inceputurilor si totul s-a inceput de la un sarpe vorbitor si un mar, asa pentru altii evolutia a facut sa apara omul.
      Asa cum pentru unii ruga la dumnezeu ii ajuta sa treaca mai usor pentru probleme, asa pentru altii increderea in sine si in fortele proprii ii motiveaza.”
      ar fi bine sa combini aceste doua lucruri ..

  7. pentru Iulia – ok…. mai dat batut … sunt deacord cu ce crezi tu ….}
    de maine ma las de biserica,de dumnezeu … si incep sa cred ce scriu toti pe net

    • Joker, chiar nu tin sa iti schimb parerea sau sa iti spun ca gandesti eronat. Nici macar nu ar fi corect din partea mea sa fac asta pentru ca asta e lumea in care traim, asta este perioada. Pur si simplu trebuie sa ne acceptam asa cum sunem si cu ce avem.

      PS. Si totusi…in adancul sufletului recunosti si tu ca in viata asta reusesti doar daca ai cap sau pile sau noroc chior 🙂

  8. cam tirziu am ajuns la acest post.. in fine.. pentru persoane ca Iulia, care se considera ateisti. credeti ca tot in aceasta lume e creat de D-zeu? si razboaiele si ura? sigur ca nu!rezulta ca el nu crease nimic. dar am o intrebare voi simtiti frigul? ma gindesc ca da, insa ceea ce noi numim frig e nimic altceva decit lipsa de caldura, corpul devine inert(-273 С)si e o notiune creata de om pentru a-si defini starea. dar intunericul? noi doar il vedem, el nu este nimic altceva decit lipsa de lumina si daca patrunde o raza intr-un loc opac ea lumineaza totul,noi putem examina lumina,insa nu si intunericul. Astfel si detestarea, ura sau invidia.. toate sunt rele.Raul dupa sine nici nu exista el este lipsa lui D-zeu.dumnezeu nu a creat raul, el este rezultatul pierderii iubirii de catre om fata de credinta. el este la fel ca frigul, care persista cind e lipsa de caldura,la fel ca intunericul care vine cind lumina nu e.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

