Dream like you'll live forever, live like you'll die today.

Existăm

M-a întrebat Vulpoi ieri dacă în Moldova lumea cunoaște legenda Meșterului Manole? M-a surprins!

E tragic, pe un prieten de-al meu care locuiește în Italia l-au întrebat colegii dacă în Moldova ninge.

Avem mulți melteni în țară, da’ mulți, însă sunt și mulți oameni inteligenți, emancipați care gîndesc  înainte de a vorbi și nu invers.

Noi învățăm  multă limbă și literatură literatură română.Eu am făcut  liceu cu profil real  și pe săptămână aveam 3-4 ore pe săptămână de limbă și literatură română.Ultima noapte de dragoste, întîia noapte de război și noi am comentat-o și eu,  poeziile lui Eminescu :  Seara pe deal, Luceafărul (liceenii profil umanist o învață pe de rost) Floare albastră, Afară-i toamnă, Criticilor mei, Glossa  și toți scriitorii romîni  sunt studiate din toate punctele de vedere: teme, motive, figuri de stil etc.Cartea cea mare și groasă a lui Călinescu Istoria literaturii romane de la origini pana in prezent am răsfoit-o de nenumărate ori.Personal am citit Ciuleandra, Hanul Ancuței, Alexandru Lăpușneanu și poate oi mai fi citit dar nu-mi aduc aminte.Noi învățăm  multă Românie, spun eu.

Istoria… la fel, de la Homo Sapiens  pînă la în zilele noastre a fost în programele  școlare,  apoi tot asta a fost și în programele liceale  doar că prescurtat (din motiv că sunt doar trei ani de studii).Programele la istorie diferă, învățăm  istoria universală și istoria românilor, în cea de-a II-a studiem mult influența Imperiului Rus asupra Basarabiei, care ia fost anexată în 1812, iar asta implică să studiem și istoria lor.La fel studiem și istoria României.

Jumătate din canalele tv sunt române, cealaltă jumătate rusești și o parte mică sunt ale Moldovei. În fiecare an guvernul român alocă locuri pentru studii liceale, de licență și masterand  elevilor/studenților din Moldova.

Mulți oameni cunosc ce se întîmplă în România, cunosc istoria, tradițiile, obiceiurile și mulți dintre ei se consideră români!

Noi existăm,  răsuflăm, știm.

Comments on: "Existăm" (2)

  1. Sper ca nu te-am suparat in niciun fel…eu credeam ca in Moldova se invata literatura moldoveneasca.🙂

Lasă un răspuns

Nor etichete

