Dream like you'll live forever, live like you'll die today.

Masochism.

Stiti care e definitia masochismului? Sa realizezi o actiune cu buna stiinta stiind ca te va rani fizic sau mental doar pentru a urmari un scop anume.

Cam asta este si definitia studentului la medicina. In cunostinta de cauza alegi aceasta facultate, chiar daca stii ca vor trece ani buni pana cand vei ajunge sa profesezi, chiar daca stii ca ai de invatat mii si mii de pagini de materie, de cele mai multe ori inutila, doar pentru a’ti atinge scopul cel putin egoist: sa ajungi doctor.

Desi nu au trecut decat 4 saptamani din initierea mea de viitor doctor, imi permit o parere, chiar daca ulterior mi’o voi schimba. Asta vad si traiesc acum. Vad un tren cu 20 de vagoane care vine spre mine in timp ce eu stau legat de sine. Si e ciudat cum acum 5 saptamani de’abia asteptam sa incep.

Recunosc: sunt un boboc care s’a bagat in viteza, cu capul inainte intr’un rahat cat casa. Simt cum se duce naibii tot timpul liber de care abuzam la maxim in liceu, simt cum toti neuronii mei si’au facut un scop din a refuza orice informatie ce m’ar ajuta la examene. Pur si simplu isi fac de cap in timp ce eu incerc sa ii urnesc spre directia prestabilita…din momentul in care am pus mana pe cartea de anatomie ei o rup la fuga pe campuri cu papadii si izvoare.

Si stau sa ma intreb: Oare ce mi’a trebuit? Nu puteam sa o ard lejer pe la o facultate cu mai putine pretentii, unde sa imi pot permite luxul de a avea timp liber? Oare nu cumva motivatiile care m’au adus aici nu au fost altceva decat iluzii? Probabil ca nu…fiindca, ma credeti sau nu, imi place ! Simt ca ma provoaca, simt cum facultatea asta vrea ce e mai bun din mine. Iar cum decizia mea nu s’a bazat pe cacaturi primordiale gen : “Vreau sa salvez oameni si sa fac lumea mai buna” nu am de ce sa fiu frustrat.

Deci sunt masochist…

Dar va avertizez, actuali nehotarati si viitori studenti. In locul vostru as cantari bine situatia daca as vrea sa ajung la medicina. Nu stiti in ce va bagati si nu aveti dreptul la comentarii. Ascultati’i pe cei care au ajuns deja aici si puneti’va intrebarea: Chiar imi doresc cu adevarat asta? .

Personal, daca as fi la conducerea facultatii as face un trial de 4 saptamani pentru toti wanna-be studenti la medicina. O luna in care sa stea si sa faca ore de parca ar fi deja studenti. Si abia dupa aia sa se decida daca vor la medicina. Probabil ca ar ajunge Medicina sa aiba tot atatia studenti cat facultatea de Muzeologie.

Va pup…am plecat sa aflu cum sta treaba cu articulatia scapulo-humerala.

Comments on: "Masochism." (8)

  1. mai rezista un pic, cam pana cand intri pe pilot automat si o sa ti se para totul foarte usor, mai ai de rabdat cam vreo 10 ani…..

  2. Gaseste-ti jobul care iti place si nu vei mai munci o zi.
    sa reformulam
    Gaseste-ti o facultate care iti place si nu va trebui sa inveti nici macar o zi

    • Crede’ma ca imi place facultatea. Mult. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa invat…ba din contra😉

  3. Ce ati patit de nu mai postati nimica?😦

  4. daca asta vrei sa faci, o sa se merite tot sacrificiul….insa ai multi neuroni de omorat, o sa faci adevarat genocid, insa o sa te protejezi de early onset dementia:)
    Mult succes, ca de bafta….au parte toti;)

Lasă un răspuns

Nor etichete

