Dream like you'll live forever, live like you'll die today.

In mai putin de o luna vin alegerile. Ca atare, in tot orasul e plin de postere cu USL, PDL PRM si restul de pulifrici care urmeaza aceeasi reteta uzata de restul in ultimii 22 de ani. Noi va facem, noi va dregem, noi va lasam sotia insarcinata si tot noi va botezam si copilul. Iar dupa alegeri…potopul.

De santiere nici nu mai are rost sa vorbesc. I s’a sculat mai nou primarului ca Iasul nu are suficient trotuar cu pavaj. Astfel incat pietonii merg pe strada in timp ce pe trotuar muncesc baietii statului. Degeaba. In fine, era de asteptat. Dar nu de asta vreau sa vorbesc. Ci despre traditia alegerilor.

De exemplu, acolo unde m’am nascut eu (recte la tara) exista 2 evenimente mari care nu au legatura ca sarbatorile din calendar. Unul dintre ele e hramul, cand vin tiganii cu „masinute” si cu fanfara. Nimic interesant, de obicei se lasa cu cetateni rupti de bautura dormind in sant. Cam ca in orice alta duminica. Apoi mai exista alegerile. La alegeri tin minte inca de cand eram mic ca ai mei se imbrcau frumos si plecau la urna sa dea cu stampila pe X sau Y.

Ca apoi sa urmeze o intreaga zi de dezbateri aprinse pe tema viitorului primar. Cine o sa iasa, cat o sa fure, ce are de facut, care e betiv, care e curvar, cui i se zbate ochiul la lumina difuza etc. Astfel ca viitorul primar avea sa aiba parte de 4 ani in care noi ii stiam fiecare miscare.  nU stiu daca va dati seama, dar un sat organizat lucreaza mai bine decat FBI-ul cand isi pune mintea.

Alegatorii

Eu unul am dreptul sa votez, dar am si dreptul sa imi refuz acest drept daca vreau. Ca doar nu’i obligatie…Ma urmaresti?Bun. Si ca mine multi altii. In special noi, cei tineri ne refuzam dreptul la vot fiindca am invatat din experienta celor mai batrani ca noi care au votat constiincios la fiecare sesiune de alegeri si n’au ajuns sa traiasca o viata tocmai roz. In schimb generatia 40+ se tine puternic si de-abia asteapta sa apara vreo alegere, doar doar se schimba asta si ii scoate din probleme.

Acestia din urma se impart in 2 categorii:

  1. Cei constienti de principiile lor si de ce vor de la cel pe care il voteaza. Isi bazeaza alegerea pe mai multi factori si il aleg cu mare grija pe cel ce va primi votul lor.
  2. Restul – care din ce am vazut fac majoritatea. Ei sunt cel care l’au votat pe Basescu ca „e smecheras, il duce capul nu ca neterminatul ala de Geoana”. Tot ei sunt cei care daca ii intrebi de PSD iti raspund „Cum ba, Iliescu?Pai el a furat si a distrus…” Si astia sunt cei mai constiinciosi.

Eu ma bazez pe ideea ca daca nu ai tu grija de tine, nimeni nu o va face. Si cu atat mai putin statul. Si cum traim unde traim cei ce intra la putere viseaza doar sa isi asigure un trai bun…dupa aia vin si restul prioritatilor.

V’am pupat.

Comments on: "Hai sa vorbim despre alegeri" (1)

  1. Un topic nou pe tema vacantei de vara???😀 Vulpoiule, invata mai putin si distreazate mai mult😛

Lasă un răspuns

Nor etichete

