Dream like you'll live forever, live like you'll die today.

Asta am fost intrebat in prima saptamana de facultate de cel putin 50 de ori. Eram deja atat de familiarizat cu intrebarea incat dadeam raspunsul automat, fara ca macar sa il mai gandesc. „De ce ai ajuns la medicina?”Fiindca asta simt…si fiindca m’am uitat prea mult la Dr. House” raspundeam.

Asta gandeam pe atunci. Si nu a trecut mult timp, abia daca sunt 8 luni de atunci. Iar acum, daca ma mai intreaba cineva acelasi lucru ii pot raspunde cu seninatate la fel. Fiindca am intrat in UMF cu un tel pe care, pana acum, nimeni nu a reusit sa il zdruncine : Am intrat pentru a deveni doctor !

Stiu, suna cretin sa spui ca ai intrat la Medicina pentru a deveni doctor. Pai altceva ce mai puteai ajunge ? Shawormar cu jumate de norma? Ajutor de bagator de seama? Ei bine nu e chiar asa.

De ce? Fiindca, desi toti am intrat la Medicina cu acelasi scop, acela de a ajunge doctori, fiecare a ajuns aici din alta cauza. Unii au rude in sistem si asta a pus cumva presiune pe ei. Altii au intrat la UMF fiindca „Pai daca nu aici unde?”

Si nu e bine !

Facultatea asta iti fute creierii, se joaca cu tine, te chinuie fara sa iti ofere nicio satisfactie. Ai doar promisiunea ca peste ani buni vei ajunge cu o diploma in mana, cu un loc de munca prost platit si satisfactia ca vei putea scoate pe cineva de pe ultimul drum. Dar deocamdata nu primesti nimic…

Asa ca atunci cand se aduna problemele (doar nu’s proaste sa vina pe rand!) ai nevoie de ceva de care sa te agati, ceva care sa te ajute sa continui chiar daca tu simti ca ti’a ajuns. Altfel nu vei ajunge bine. Poate ca vei reusi si vei deveni un doctor, poate chiar unul bun, dar in noptile lungi din spital vei avea aceeasi frustrare. Si te va macina…

Personal, nu vad prea bine persoanele care au intrat in Medicina deoarece “Vreau sa ajut alti oameni”, sau “Vreau sa fac multi bani!”. Daca imi spui ca vrei sa ajuti alti oameni desi tu nu ai vazut niciodata ce inseamna durerea sau nu ai simtit’o pe propria piele, da’mi voie sa nu te cred. Daca nu stii ce inseamna suferinta atunci visul tau e la fel de pueril ca cel al unui fetite ce se viseaza printesa.

Iar banii…daca ai intrat visand doar la mormanele de bani pe care le vei avea, atunci imi pare rau de tine si de cei care iti vor fi pacienti. Cunosc doctori care nu accepta sa opereze daca nu le strecori plicul in buzunar. Oare ei de ce or fi ajuns la Medicina?

In final…

Daca ar fi sa le dau un sfat celor care viseaza la Medicina ar fi acesta: Ganditi’va de ce vreti sa ajungeti la facultatea asta. Fiti sinceri cu voi insiva si ganditi’va bine daca se merita sa pierzi 6 ani din viata pentru asta. Daca raspunsul este da, felicitari !

V’am pupat !

Comments on: "De ce vrei sa devii doctor?" (4)

  1. „Personal, nu vad prea bine persoanele care au intrat in Medicina deoarece “Vreau sa ajut alti oameni”, sau “Vreau sa fac multi bani!”. Daca imi spui ca vrei sa ajuti alti oameni desi tu nu ai vazut niciodata ce inseamna durerea sau nu ai simtit’o pe propria piele, da’mi voie sa nu te cred. Daca nu stii ce inseamna suferinta atunci visul tau e la fel de pueril ca cel al unui fetite ce se viseaza printesa.”

    Foarte foarte bine spus! Cred ca majoritatea la asta se gandesc cand dau la facultate iar apoi se lasa efectiv dusi de val, nu cred ca-i mai mult de atat. Asta, banii sau prestigiu, exista si alte motive? Sa punem curiozitatea si masochismul pe lista ?.

  2. da-mi voie sa-ti spun ca exista persoane pasionate de aceasta meserie, cei care au inclinatii catre aceasta stiinta, medicina si detin calitatile necesare in a deveni adevarati medici. sa numai vorbim de pasiunea lor pentru acest domeniu . am avut ocazia sa particip la olimpiada nationala de biologie si sa vad astfel de viitori studenti foarte motivati🙂

  3. Am dat intamplator peste acest blog si mi s-a parut foarte interesant acest articol. Si eu imi doresc sa dau la medicina anul asta, chiar foarte mult. Desi sunt gemeni, iar persoanele din aceasta zodie inclina mai mult spre arte, asa cum o fac si eu, nu prea ma atrage sa urmez calea asta. Sunt persoane care m-au intrebat de ce aleg medicina si nu, artele. Desi imi place mult sa desenez, prefer ca acest lucru sa ramana doar un hobby. Mereu m-am vazut ajutand oamenii din jurul meu, fara a cere nimic in schimb. Am citit atatea articole despre medicina, majoritatea incercand numai sa ma descurajeze, dar nu le-am bagat in seama! La inceput, nu prea ma vedeam dedicandu-ma in totalitate acestei profesii, ma gandeam daca merita sa sacrific atatia ani pentru vietile altora. Parintii mei erau contra alegerii mele, dar eu le-am spus ca asta vreau sa fac si nimic nu o sa ma opreasca. Puteam de multe ori sa renunt la aceasta alegere, dar nu am facut-o. Vreau sa merg pana la capat pentru ca asta simt ca-mi este telul!

    • Sunt in situatia ta:) desi mai am 2 ani pana sa fiu nevoita sa aleg facultatea pe care s-o urmez, imi fac multe ganduri si imi pun multe intrebari „ce sa fac in viata”. Am participat de mai multe ori la olimpiada nationala de biologie, mi-a placut sa invat, dar totusi ma sperie volumul urias de manuale/cursuri/atlase etc. pe care va trebui efectiv sa le tocesc la medicina. Iar daca vrei sa iesi un doctor bun, va trebui sa lasi viata sociala pe locul doi. Mi se pare fabulos sa le ai pe toate:cariera, familie, viata sociala etc. Vei fi nevoit sa alegi la un moment dat prioritatile, ori nu pot sa vad decat cu pesimism viata de student la medicina.
      Spune-mi cum ai reusit sa iti pastrezi ambitia nezdruncinata de multele dezavantaje ale vietii de medicinst. Sunt curioasa :d

Lasă un răspuns

Nor etichete

